Categorie: Fel principal

Reteta publicata JOI 13.05.2021 - 07:37

Vizualizari: 1369

File de Pastrav cu Rosii si Spanac in Sos de Smantana

Reteta de file de pastrav cu rosii si spanac in sos de smantana este ideala atunci cand vrem sa consumam mai mult peste. Este perfecta si daca vrem sa-i convingem si pe cei mici sa manance, in special spanac, caci stiu ca el este de multe ori o problema. Mai ales ca este o reteta suuuper simpla si suuuper rapida.
Recunosc ca, desi este usor de pregatit, este prima data cand am facut pastrav cu spanac si rosii cherry in sos alb de smantana. Cremos, crocant la exterior, dar moale si suculent in interior, inconjurat de un sos cremos de smantana cu parmezan, usturoi, rosii cherry, spanac si busuioc proaspat, chiar stau si ma intreb de ce nu m-am gandit pana acum sa gatesc in acest fel pastravul la tigaie. Asta desi pregatesc destul de des retete cu peste, dar cel mai des la cuptor.
Asocierea pastravului cu sos de smantana mi se parea putin neobisnuita, dar cum trebuie sa incerc orice este la prima vedere mai ciudatel mi-am zis: de ce nu? Aveam in frigider o minunatie de file de pastrav somonat si chiar vroiam sa-l gatesc intr-un mod mai special. Si nu mi-a parut rau ca l-am facut asa, pentru ca, pana la urma, aceasta combinatie de pastrav in sos alb a fost perfecta! Mai mult decat perfecta! Demna de un restaurant de fite, caci inspiratia mi-a venit de la un file de peste la tigaie in stil toscan mancat in Italia acum cativa ani. E drept ca nu era pastrav somonat la tigaie, ci somon, dar as zice ca pana la urma a fost chiar mai bun.
Nu va ganditi ca pastravul somonat este o specie hibrida, nenaturala, practic este un pastrav curcubeu obisnuit a caruia alimentatie este asemanatoare cu cea a somonului, pentru a obtine o carne de peste mai sanatoasa, cu o culoare rozalie, dar care isi pastreaza gustul specific de pastrav, usor dulceag. Este bogat in substante nutritive, contine multe proteine, vitamina B 12, vitamina B6, potasiu, fosfor si seleniu. Este drept ca mai contine si cateva grasimi, insa acestea sunt grasimi bune, omega 3, care ne protejeaza de aparitia bolilor cardiovasculare, insa nu trebuie consumat in exces, pentru ca totusi este si o sursa importanta de colesterol. Doar ca, daca vom combina file de pastrav cu legume din cand in cand, o sa avem numai de castigat!
Si, ca sa nu ma mai lungesc, va mai spun doar ca totul se face intr-o singura tigaie si e gata in maxim 30 de minute, cu tot cu pregatitul ingredientelor. Ceea ce face ca reteta de pastrav cu smantana sa fie absolut perfecta si la pranz, dar si la cina, zic eu. Sa va fie de folos!

Vezi reteta